راسموسن: ناتو در سوریه مداخله نظامی نمی كند
نوشته شده توسط : hgu33

به گزارش ایرنا، راسموسن روز چهارشنبه در یك كنفرانس مطبوعاتی ویدئویی در مسكو گفت: قصد مداخله در امور داخلی سوریه را نداریم و فكر نمی كنیم كه مداخله نظامی به حل مسایل این كشور كمك كند.

وی افزود: در شرایط كنونی تنها راه ممكن برای حل و فصل بحران سوریه، اجرای طرح 'كوفی عنان' می باشد و از همه طرف های مناقشه دعوت به اجرای این طرح می كنم.

راسموسن از روسیه نیز خواست به تعهدات بین المللی خود عمل كرده و از موقعیت بین المللی خود برای تسهیل در یافتن راهكار حل مسایل سوریه استفاده كند.

دبیر كل ناتو در حالی این اظهارات را بیان كرد كه تعدادی از كشورهای عضو این پیمان به ارسال سلاح به سوریه و تجهیز مخالفان دولت این كشور می پردازند و بر اساس برخی اطلاعات، شماری از نیروهای ویژه كشورهای غربی در شهرهای سوریه در حال به آموزش نیروهای تروریست هستند.

**انتقاد دبیر كل ناتو از استقرار موشك های روسی در مجاورت مرزهای غربی این كشور

دبیر كل سازمان پیمان آتلانتیك شمالی 'ناتو' در ادامه مصاحبه همچنین از استقرار موشك های روسی در مجاورت مرزهای غربی این كشور انتقاد كرد و گفت: استقرار موشك های تاكتیكی 'اسكندر' در نزدیكی مرزهای روسیه با كشورهای عضو ناتو ، صرف هزینه های بیهوده از طرف مسكو می باشد.

وی افزود: این اقدام واقعا صرف بیهوده پول است، زیرا كه ناتو دشمن روسیه نمی باشد.

دبیر كل ناتو گفت: صرف هزینه ها برای استقرار موشك های تهاجمی و هدف گیری آن به سوی ما اقدامی كاملا بیهوده است و بجای آن روسیه می تواند اعتبارات را صرف اهداف دیگر از جمله حل مسایل اجتماعی خود كند.

وی همچنین ادعا كرد كه ناتو همه گونه تضمین لازم را مبنی بر اینكه سامانه موشكی آن علیه روسیه هدف گیری نمی شود، به این كشور ارایه كرده است.

آمریكا در راس ناتو به بهانه تهدید موشكی برخی كشورها تصمیم به استقرار سامانه پدافند موشكی خود در برخی كشورهای اروپای شرقی گرفته و این امر موجب نگرانی شدید روسها شده است.

روسیه اعلام كرده است اگر آمریكا و غرب تضمین های حقوقی در باره ماهیت سامانه پدافند موشكی اروپا به این كشور ارائه نكنند، تدابیری را علیه ناتو اتخاذ می كند.

اروپام**2242**518**1080** 3404





:: برچسب‌ها: جشن تولد ,
:: بازدید از این مطلب : 317
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 18 خرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: